Εκτός από την πλάκα, υπάρχουν και άλλες καταστάσεις, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν αιμορραγία και ευαισθησία στα ούλα:

• Εγκυμοσύνη: Οι ορμονικές διαταραχές, ο οποίες μπορούν να προκαλέσουν εκείνες τις  παράξενες λιγούρες ή ανεξήγητα ξεσπάσματα, μπορούν να ευθύνονται για την αιμορραγία των ούλων. Και φυσικά υπάρχει ονομασία για αυτή την πάθηση: ουλίτιδα της κυήσεως. Οι ορμονικές αλλαγές προκαλούν αυξημένη ευαισθησία στην πλάκα, καταλήγοντας σε αυξημένη φλεγμονή. Τα καλά νέα είναι ότι η φλεγμονή μπορεί να παρακολουθηθεί και να αντιμετωπιστεί από εξιδεικευμένους οδοντιάτρους σε συνδυασμό με σχολαστική φροντίδα στο σπίτι.
  • Πεσμένο ανοσοποιητικό σύστημα: Τα ούλα σας μπορεί να αιμορραγούν περισσότερο όταν το ανοσοποιητικό σύστημά σας είναι επιβαρυμένο, όπως όταν έχετε ένα κρυολόγημα. Αυτό γίνεται γιατί οι ιοί εισέρχονται στο στόμα ευκολότερα όταν το ανοσοποιητικό σας σύστημα είναι πεσμένο, προκαλώντας πρήξιμο και ευαισθησία στα ούλα.
  • Άγχος: Ενώ το σώμα μας είναι συνηθισμένο σε φυσιολογικά επίπεδα άγχους, το υπερβολικό άγχος μπορεί να υπερφορτίσει το στόμα. Βρίσκοντας εναλλακτικούς τρόπους ανακούφισης από το άγχος, θα επιτρέψουμε στα ούλα να επανέλθουν στη φυσιολογική τους μορφή.
  • Κληρονομικότητα: Μια μελέτη στην Journal of Medical Genetics έδειξε ότι η νόσος των ούλων μπορεί να έχει γενετική προδιάθεση. Ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι αλλαγές ενός γονιδίου του ενζύμου καθηψίνη C είναι υπεύθυνες για  την πάθηση του συνδρόμου Papillon-Lefère, του οποίου συμπτώματα εκτός από ξηροδερμία και φθορά των μαλακών ιστών που περιβάλουν το στόμα είναι και τα φλεγμαίνοντα ούλα .
  • Νεανική περιοδοντίτιδα: Η νεανική περιοδοντίτιδα προσβάλλει τους νέους, ειδικότερα εκείνους που πάσχουν από κάποιο μολυσματικό είδος βακτηρίων, το οποίο είναι δύσκολο να θεραπευθεί αποτελεσματικά. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτοί οι ασθενείς μπορεί να χάσουν τoυς πρώτους γομφίους και τα μπροστινά τους δόντια αν δεν γίνει επιθετική μορφή περιοδοντικής θεραπείας. Ευτυχώς, υπάρχουν μικροβιολογικές τεχνικές οι οποίες μπορούν να απομονώσουν τα βακτήρια, έτσι ώστε να γίνει η διάγνωση και η θεραπεία της ασθένειας ευκολότερα από τους περιοδοντολόγους. Η θεραπεία περιλαμβάνει μικροβιολογική και χειρουργική προσέγγιση, η οποία σε συνδυασμό με σχολαστική κατ’ οίκον φροντίδα, συχνά θεραπεύουν την πάθηση.

Σποραδική αιμορραγία είναι συνήθης στα ούλα, ειδικά αν έχετε μόλις εντάξει στο καθημερινό πρόγραμμα στοματικής φροντίδας το οδοντικό νήμα. Αλλά η αιμορραγία θα πρέπει να εξαφανιστεί μέσα σε μια εβδομάδα. Αν αυτό δεν γίνει, και ο οδοντίατρός σας έχει πρόσφατα αφαιρέσει σωστά την πλάκα, τότε πρέπει να επιστρέψετε στο οδοντιατρείο. Κάποιες φορές η αιμορραγία των ούλων μπορεί να κρύβει κάτι σοβαρό, όπως αιµατολογικές διαταραχές ή λευχαιμία. Όταν το οίδημα στα ούλα δεν συνδέεται με πλάκα, μια αιματολογική εξέταση μπορεί να προσδιορίσει αν πρόκειται για κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας.